за проекта
Дислексията е специфично обучително затруднение, което засяга способността да се чете и пише и често е съпроводено със затруднение при смятането и краткотрайната памет, припомняне на думи и изрази и пространствено-времеви затруднения.Този проблем, който засяга според Европейската Асоциация по дислексия 10% от учениците в Европа, не е последствие от сетивни нарушения или социокултурни или психологически проблеми.
Ако не бъде открит и не бъдат взети мерки в детска възраст, хората с дислексия могат срещнат сериозни затруднения при обучението си.
Това може да доведе до антисоциално и агресивно поведение и може да бъде причина за отстраняване от училище.
Затрудненията при развитието на уменията за четене, писане и смятане могат да бъдат разпознати преди започването на обучението на децата в първи клас.
Този проект ще създаде програма, целяща да подготви детето със симптоматика на дислексия за преминаването му към новата учебната среда чрез споделяне и обобщаване на алтернативни практики в различните партньорски държави.
Ще се разработят:
-модел за изготвяне на индивидуална програма за подкрепа със сведения за детето и неговите потребности, които са необходими за началното училище;
– наръчник за учители;
– наръчник за родители.